Ekonomi

Kriz zamanlarında nasıl bir plan yapılmalı? Şirketinizi Krize Hazırlarken Bilmeniz Gereken 12 Şey

Her şirket belirli zamanlarda çeşitli krizler yaşar. Bu krizlerde ne yapacağınızı ve bu krizlere nasıl hazır olacağınızı merak ediyorsanız içeriğe hoş geldiniz!

1. Şirketler zaman zaman güçlü süreçlerden geçebilir. Bu kriz anlarında şirketler çeşitli müdahalelerde bulunuyor.

Şirketlerin bu olaylara karşı buldukları analizlere kriz yönetimi denir.

2. Her şirketin uğraştığı birçok kriz vardır. Mali kriz, işçi krizi veya doğal afetlerin neden olduğu krizler bunlardan sadece birkaçıdır.

Şirketleri bu beklenmedik krizlere önceden planlayarak hazırlamak mümkündür.

3. Şirketlerin bu beklenmedik krizler için mutlaka bir planı olması gerekiyor. Çeşitli senaryolara göre planlamalar yapılarak şirketlerin bu krizlere karşı savunmasız kalması engellenebilir.

Şirketlerin krizleri etkin bir şekilde yönetebilmesi için krize müdahale edecek kurumsal stratejilere, krizi yönetecek kaynaklara ve krizi yönetecek çalışanlara ihtiyacı vardır.

4. Firmaların plan yaparken en çok dikkat etmesi gereken plan hızlı bir şekilde hayata geçirilmelidir. En zor zamanlarda uygulanacak olan bu plan, kriz zamanlarında bir an önce hayata geçirilmelidir.

Herhangi bir krizde hızlı bir şekilde aksiyon alınmalı ve hazırlanan plan hayata geçirilmelidir.

5. Ne kadar başarılı olursa olsun tüm şirketler krizlerden etkilenebilir. Şirketinizin krizlerden olabildiğince az etkilenmesi için hazırladığınız kriz planının birkaç özelliği taşıması gerekir.

  • Öncelikle şirketinizin hazırladığı planın hızlı bir şekilde hayata geçirilebilir olduğundan emin olmalısınız.

  • Aynı zamanda, kriz planınızın sürdürülebilir olması gerekir.

  • Planınızın stratejik doğasına değer vermelisiniz.

  • Bu güçlü krizde şirketinizi daha iyi yönetmek için gerçekçi bir plan yapmalısınız.

  • Planınızın her adımının gerekli olduğundan emin olun. Planınızda gereksiz adımlar varsa bunları kaldırmalısınız.

6. Kriz yönetim planınızı hazırlarken belirli kurallara uymalısınız. Planlama yaparken bu süreçleri mutlaka dikkate almalısınız.

Kriz zamanlarında ihtiyaç duyacağınız planı yaparken öncelikle şirketinizin karşılaşacağı riskleri belirlemelisiniz. Her şirket, faaliyet alanına bağlı olarak hem genel hem de özel risklerle karşı karşıya kalabilir. Bu riskleri şirketteki tüm departmanlarla birlikte belirlemeli ve planınızı buna göre yapmalısınız.

7. Kriz planının ilk adımı olan riskleri belirledikten sonra, bu planı uygulayacak kaynakları düzenlemeniz gerekir. Planı uygulamaya koyduğunuzda ihtiyaç duyacağınız finansal ve insan kaynağını belirlemelisiniz.

Herhangi bir kriz anında anında tepki vermek doğaldır. Bu nedenle planınızı en detaylı şekilde hazırlamalı ve kaynaklarınızı ortaya çıkarmalısınız.

8. Planınızı ne kadar detaylı hazırlamış olursanız olun riskler zaman içinde değişebilir. Değişebilecek riskleri göz önünde bulundurarak planınızı periyodik olarak gözden geçirmeli ve güncellemelisiniz.

Hazırladığınız planın gerçekten etkili olup olmayacağını anlamak için arada test etmekte fayda var.

9. Kriz planınızı hazırlamak dışında yapmanız gereken bir diğer şey de bu planı uygulayacak bir birim oluşturmaktır. Bu birim herhangi bir krize hızlı bir şekilde yanıt verebilecek kapasitede olmalıdır.

Bu birimde şirket yöneticileri görev alırken aynı zamanda uzmanlar da mutlaka yer almalıdır. Şirket bir krizle karşı karşıya kaldığında bu birimin hızlı hareket etmesi ve krizi yönetmesi gerekir.

10. Kriz zamanlarında en değerli yönlerden biri iletişimdir. Böyle zamanlarda bilgi akışının sürekliliğini sağlamak gerekiyor.

Kriz zamanlarında hem iç hem de dış iletişim çok iyi olmalıdır. Şirket içindeki tüm birimlerin kriz boyunca iyi bir şekilde birbirine bağlanması gerekir. Aynı zamanda halka en doğru bilgi verilmelidir.

11. Bir kriz anında şirket hakkında yanlış bilgilerin dolaşmaması için şirket adına konuşacak bir sözcü belirlenmelidir.

Bu sözcünün amacı şirket adına konuşarak şirketin prestijini korumak olmalıdır. Bilgi kirliliğini önlemek için bu sözcünün şirket adına konuşmaya yetkili tek kişi olması gerekmektedir.

12. Olumsuz durumlar sonucunda ortaya çıkan krizler, şirketler için bir deneme görevi görür. Krizleri yönetirken alınan kararlar, şirketin nasıl ilerleyeceğini gösteren değerli sinyallerdir.

İyi yönetilen krizler sayesinde firmalar iş hayatlarına çok daha güçlü bir şekilde devam edebilirler. Bu krizler yeterince yönetilirse şirketin iç uyumunu artırır ve şirketin prestijini güçlendirir.

demirciajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu