Ekonomi

Volkswagen, pil bölümü için halka arz planlarını durdurdu

Bloomberg Salı günü, Volkswagen AG’nin (VW) pil bölümü için dış yatırımcıları çekme planlarını ertelediğini bildirdi. Söz konusu gecikme, elektrikli araçlara olan talebin beklenenden düşük olması ve sektörün elektrikli mobiliteye geçiş sürecinde yaşanan zorluklardan kaynaklanıyor.

İsimlerinin açıklanmasını istemeyen konu hakkında bilgi sahibi kaynaklar, şirketin seri pil üretme kapasitesine ilişkin endişeler nedeniyle potansiyel yatırımcılarla görüşmeleri de ertelediğini belirtti.

Sonuç olarak VW, bu yıl veya önümüzdeki yıl PowerCo birimi için hisse satışı veya halka arz olasılığına öncelik vermedi. Sonuç olarak VW’nin imtiyazlı hisseleri %1’e kadar düştü. Hisse geçen yıl %1,9 oranında düşerek şirketin piyasa değerini 64 milyar Euro’ya (69,3 milyar $) düşürdü.

Şirket yetkilileri, koşulların değişken olduğunu ve pazarın iyileşmesi halinde VW’nin stratejisini yeniden değerlendirebileceğini belirtiyor. Bloomberg’in verilerine göre 2023 yılı, büyük ölçüde artan faiz oranlarının etkisiyle on yıldan uzun bir sürenin en zayıf halka arz sayısına sahip yılı oldu.

Ayrıca Renault SA, elektrikli araç bölümü Ampere EV ve yazılım bölümünü halka arz etme planlarını, bu tekliflere ilgi olmaması ve elektrikli araçlara geçişteki yavaşlama nedeniyle durdurdu.

VW CEO’su Oliver Blume’un Haziran ayında şirketin sermaye piyasası gününde yaptığı, zamanlama doğruysa halka arzın uygun bir yol olabileceği yönündeki yorumlarına rağmen, VW şu anda 2024’ten itibaren bir yatırımcı bölünmesine hazırlanmaya odaklanıyor.

Hızlı bir genişleme döneminin ardından VW, General Motors (GM) ve Ford (F) gibi otomobil üreticileri, devlet teşviklerinin ortadan kalkması, şarj altyapısının yetersiz olması ve elektrikli araç fiyatlarının yüksek olması nedeniyle siparişlerin azalması nedeniyle elektrikli araç projelerini gözden geçiriyor.

PowerCo ile ilgili olarak VW, şirketin sermaye yapısını değiştirmeye açık olduğunu ve seçeneklerini piyasa koşulları ışığında değerlendirmeye devam edeceğini belirtti. VW’ye göre elektrikli araç üretimindeki büyüme beklendiği kadar hızlı olmadı ancak PowerCo’ya hâlâ güçlü yatırımcı ilgisi var.

Bu aksaklıklara rağmen PowerCo, Avrupa’da iki tesis inşa etmeye başladı. Bölgedeki yüksek enerji maliyetleri farklı sektörlerdeki yatırım kararlarını etkilemektedir. Önümüzdeki yıl Almanya’da, 2026’da ise İspanya’da üretime başlamayı planlayan şirketin, Kanada’daki bir tesisi için de ilk adımlar atılıyor.

PowerCo, şirketin elektrikli araç platformlarının çoğunda kullanılabilecek standartlaştırılmış pil hücreleri oluşturmayı hedefliyor. Bu strateji başarılı olması durumunda önemli faydalar sağlayabilse de önemli riskleri de beraberinde getirir.

Volkswagen, Amerika Birleşik Devletleri’nde QuantumScape Corp. Ayrıca iştiraki aracılığıyla elektrikli araçların performansını artırabilecek ve maliyetlerini azaltabilecek katı hal pil teknolojisini de araştırıyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından kontrol edilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu